Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
52 posty 17 komentarzy

Filip Stankiewicz

Filip Stankiewicz - Urodziłem się 1 maja 1978 roku. Mam wspaniałą żonę Annę i synka Szymka. Jestem absolwentem historii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Podyplomowego Studium Handlu Zagranicznego na Wydziale Ekonomii UG. Pracuję w Orange Polska S.A.

Moje komentarze

  • @Wrzodak Z. 21:04:27
    Gdyby tak było jak Pan pisze to nie byłoby stać rządu Prawa i Sprawiedliwości/Zjednoczonej Prawicy na 500+, obniżenie wieku emerytalnego, 300+, wydanie około 6 miliardów złotych na drogi lokalne w półtora roku, obniżenie podatku CIT dla małych firm i ZUS-u dla najmniejszych, zwiększenie wydatków na służbę zdrowia i parę innych rzeczy, które zostały podjęte.
    Dlaczego nie popieram PO z Pomorza? Tych ludzi PiS popieram
  • @kula Lis 66 14:31:38
    Obrona terytorialna może mieć broń przeciwlotniczą i przeciwpancerną, wystarczy wsparcie samodzielnych pułków artylerii i nie będzie znacznie odstawać od regularnej armii, a jest kilka razy tańsza. W Redzikowie ma być tarcza antyrakietowa obronna, a nie broń atomowa - ta może być w innych krajach Europy, bo ma duży zasięg.
    Odpowiedź na główne zarzuty wobec prezydenta Dudy i PiS
  • @kula Lis 66 14:30:42
    A jaka jest celność tych Iskanderów? A nie opłaca im się niszczyć miasta czy miast, które spodziewają się łatwo zająć, bo musieliby je odbudowywać. To samo z ładunkami nuklearnymi - zatem tego w ogóle się nie musimy obawiać.
    Odpowiedź na główne zarzuty wobec prezydenta Dudy i PiS
  • @kula Lis 66 14:30:10
    Na niemieckiej armii nie polegałem, same USA są w stanie spokojnie rozwalić Rosję gdyby fiknęła.
    Odpowiedź na główne zarzuty wobec prezydenta Dudy i PiS
  • @kula Lis 66 14:27:33
    Jasne, Putin baranek. I w historii też nie atakowali nas i innych Państw czy to błędny wniosek z Twojego wpisu?
    Odpowiedź na główne zarzuty wobec prezydenta Dudy i PiS
  • @Jarek Ruszkiewicz SL 14:09:52
    Nie zaatakował Czeczenii? Zaatakował. Osetia była częścią Gruzji, Gruzini mieli prawo tam wkroczyć wojskiem - skąd wojska rosyjskie znalazły się prawie pod Tbilisi? A ci rzekomi separatyści na Ukrainie skąd mają czołgi, bojowe wozy piechoty, działa? Kupili w sklepie z bronią? Moim zdaniem to nie są kłamstwa.
    Odpowiedź na główne zarzuty wobec prezydenta Dudy i PiS
  • @kula Lis 66 13:19:35
    To była przenośnia, może to być wsparcie bezgotówkowe - dyplomatyczne, ekspertów.
    Odpowiedź na główne zarzuty wobec prezydenta Dudy i PiS
  • @kula Lis 66 12:30:55
    A kto by zmusił Rosjan do przejęcia naszych długów? I tak już są sankcje na Rosję i nic sobie z nich nie robią (choć oczywiście trochę na nich tracą). A przed rozbiorami Rzeczpospolita była lepiej rządzona niż III RP? Oczywiście zgadzam się, że III RP była rządzona bardzo źle.
    Odpowiedź na główne zarzuty wobec prezydenta Dudy i PiS
  • @Jarek Ruszkiewicz SL 00:36:56
    1. Jeśli Amerykanie mają dowody na zamach to po ujawnieniu pojawiłyby się opinie, ze to był atak na NATO i trzeba zaatakować w odpowiedzi Rosję, a tego USA nie chcą, więc to nie takie proste.

    2. A co mówił Antoni?

    3. Na 99% są tam materiały, których ujawnienie będzie groźne dla naszego kraju, więc to by zaszkodziło naszemu krajowi. Oczywiście ze strony większości mediów i opozycji również spadłaby na Prawo i Sprawiedliwość lawina krytyki, co by mogło nawet spowodować przegraną w kolejnych wyborach. Zatem Pana pomysł jest bardzo zły.

    4. Nie wszystkie przestępstwa da się wyśledzić, poza tym po zmianie władzy mogli ze strachu zaprzestać przestępstw i podsłuchy teraz zakładane nic nie wykażą.

    5. Pieniądze stracone przez PKP tylko na tej jednej transakcji są znaczną częścią wynagrodzeń lub może nawet większe od pensji wszystkich ludzi nominowanych przez Prawo i Sprawiedliwość od początków rządów (pomijam rząd czy wojewodów, bo na tych stanowiskach zmiany są poza sporem).

    Kolejny przykład patologii za rządów PO-PSL (jeśli dalej stwierdzisz, że nie widzisz różnic w polityce kadrowej między PO-PSL i PiS i chcesz więcej przykładów to napisz).

    6. To, że mamy ogromną to żaden argument, aby była jeszcze większa. Jakie nowe stanowiska stworzyło Prawo i Sprawiedliwość? Nie słyszałem o takich, jeśli nawet jakieś są to pewnie jest ich niewiele i nie wpływają zbytnio na sytuację budżetu naszego kraju.

    7. Uchwała tylko mówi, że ratyfikacja musi być większością 2/3 głosów - nie przesądza w żadnym razie czy taka ratyfikacja będzie czy jej nie będzie. Zobaczymy. Jak będzie to krytykuj, a na razie daj spokój.

    8. Putin zaatakował Czeczenię, Gruzję i Ukrainę - mało? Na jakiej podstawie jesteś pewny, że by nas nie zaatakował gdyby nie było NATO?

    9. Równie dobrze nasi sąsiedzi mogliby twierdzić, że Polacy są źli bo na przykład chcą odebrać Litwie Wileńszczyznę, albo coś popierają choć popiera to tylko kilka procent Polaków. Trzeba znać proporcje, myśląc tak jak ty chyba z żadnym Państwem byśmy nie mogli współpracować. Poza tym mamy sytuację taką jak gdy agresywny mięśniak (Rosja) bije się z trochę słabszym (Ukraina) – dopóki nie skończy my (tez słabsi) jesteśmy raczej bezpieczni. Dlatego w naszym interesie jest dawać np. jedzenie temu słabszemu, oczywiście w granicach rozsądku, bo nie jesteśmy bogatym krajem.
    Odpowiedź na główne zarzuty wobec prezydenta Dudy i PiS
  • @Lotna 23:41:33
    Wojska NATO mogą nam tylko pomóc. Oczywiście nie można wykluczyć jakiegoś przestępstwa czy przestępstw żołnierzy NATO, ale gdy będą te wojska Rosja nie powinna ich zaatakować bojąc się wojny z NATO, USA.

    Nie chcemy wojny z Rosją, a Rosja myślę, że by chciała nas zająć.



    Nikt w PiS ani prezydent Andrzej Duda nie twierdzą, że obecność żołnierzy USA da nam 100% bezpieczeństwa, ale lepiej mieć ich obecność i liczyć, że Rosja będzie bać się ich zaatakować i zabić, bo wtedy trudno USA byłoby nie wypowiedzieć wojny Rosji. Natomiast celem PiS i prezydenta RP jest wzmacnianie armii i to się dzieje, dwie rzeczy podałem, a wielu zapewne nie znam.



    Trudno stwierdzić czy dana choroba jest z powodu szczepionki, a przymusu nie wprowadziło Prawo i Sprawiedliwość.



    CETA nie została zaakceptowana.



    Samo spotkanie z organizacjami żydowskimi to nic złego, a wręcz przeciwnie, bo pokazuje otwartość - źle byłoby, gdyby prezydent coś im obiecał, ale nie sądzę, aby to zrobił.


    Źródło: http://niepoprawni.pl/blog/filipstankiewicz/odpowiedz-na-glowne-zarzuty-wobec-prezydenta-andrzeja-dudy-i-pis

    ©: autor tekstu w serwisie Niepoprawni.pl | Dziękujemy! :).
    Odpowiedź na główne zarzuty wobec prezydenta Dudy i PiS
  • Odpowiedź autorowi
    Odpowiem w punktach:

    1. Wyjaśnienie katastrofy smoleńskiej musi potrwać a nawet może się nie udać, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że główne dowody są niedostępne (wrak, czarne skrzynki (mogą już być dawno nagrane od nowa), miejsce katastrofy (gruntownie zmienione przez Rosjan) lub z których uzyskanie wiedzy potrwa (ciała ofiar katastrofy).

    2. Czytałem wywiad z jednym z ministrów prezydenta Andrzeja Dudy w którym odpowiadając na pytanie o aneks do raportu WSI powiedział, że nie odnaleziono go - i co mają zrobić?

    3. Zbiory zastrzeżone IPN - raczej nie można ujawnić wszystkiego, więc ocena musi potrwać. Jeśli będzie to w marcu lub nawet kilka miesięcy później to nic się nie stanie.

    4. Co do wyjaśniania afer - CBA działa intensywnie (np. w sprawie afery reprywatyzacyjnej w Warszawie, afery podkarpackiej, afery w Urzędzie Marszałkowskim w Lublinie czy byłego rektora Wojskowej Akademii Technicznej). Prokuratura dopiero zaczyna zajmować się tymi sprawami. Poza tym Zbigniew Ziobro ani jego zaufani ludzie, których jest niewielu nie zmuszą szeregowych prokuratorów do szybkiej pracy czy do stawiania zarzutów politykom, jeśli boją się, że ci politycy lub ich koledzy po odzyskaniu władzy zemszczą się na nich (myślę, że szansa na odzyskanie władzy jest niewielka, ale mogą się bać). Poza tym część prokuratorów jest skorumpowana.

    5. Za rządów PO-PSL nie było więcej niekompetentnych ludzi na stanowiskach? To chyba jakieś żarty. Tylko jeden przykład: PKP Cargo wyrzuciła w błoto 445 milionów PLN kupując spółkę czeskiego oligarchy? Może warto, aby sprawą zainteresowała się opinia publiczna? Przypomnijmy - pod koniec 2014 roku nadzorowane przez wychowanków Leszka Balcerowicza i kumpli Ryszarda Petru PKP Cargo postanowiło odkupić od Zdenka Bakaly (czeskiego oligarchy, dobrego przyjaciela Jana Kulczyka) spółkę AWT zajmującą się transportem kolejowym. Wyłożono na ten cel aż 445 mln zł. Pod względem biznesowym transakcja ta okazała się być jednak chybiona. AWT bardzo szybko stał się gigantycznym obciążeniem dla Grupy PKP Cargo. W pierwszym półroczu br. polski przewoźnik towarowy zaliczył z tego powodu stratę w wysokości -195 mln zł! Co ciekawe - transakcja nabycia od czeskiego oligarchy pakietu kontrolnego nad AWT od samego początku budziła kontrowersje. Analitycy Domu Maklerskiego PKO BP wyrażali obawy czy pomysł nabycia czeskiego przewoźnika jest aby na pewno zasadny: - "Przejęcie AWT uważamy za dość ryzykowny ruch. Główne ryzyka to trudny główny partner biznesowy, stara flota, trudny rynek ze spadającymi cenami i według naszych założeń niewielki wpływ na generowanie gotówki przez grupę". Efekt decyzji o zakupie od kumpla Kulczyka spółki AWT jest taki, że PKP Cargo po pierwszym półroczu tego roku zanotowało stratę w wysokości -195 mln zł, a kurs akcji na giełdzie w Warszawie poleciał w ciągu roku o 50 proc. w dół... I jeszcze politycy PO bezczelnie obwiniają Prawo i Sprawiedliwość za spadki na giełdzie, choć to częściowo właśnie ich wina jak w przypadku tej spółki.
    http://niewygodne.info.pl/artykul7/03333-Jak-sie-marnuje-445-mln-PLN.htm

    6. Wprowadzenie progu dochodowego w 500+ znacznie zwiększyłoby biurokrację i koszty w firmach i Państwie, a bogaci pobierający świadczenie to tylko kilka procent ogółu.

    7. Co do CETA nic jeszcze nie jest przesądzone.

    8. Nikt w PiS ani prezydent Andrzej Duda nie twierdzą, że obecność żołnierzy USA da nam 100% bezpieczeństwa, ale lepiej mieć ich obecność i liczyć, że Rosja będzie bać się ich zaatakować i zabić, bo wtedy trudno USA byłoby nie wypowiedzieć wojny Rosji. Natomiast celem PiS i prezydenta RP jest wzmacnianie armii i to się dzieje, dwie rzeczy podałem, a wielu zapewne nie znam.

    9. Nie wszyscy Ukraińcy to banderowcy - to rosyjska propaganda. Partia ich popierająca ma chyba tylko kilka procent poparcia.

    Na koniec - o tym, ze Prawo i Sprawiedliwość dba o polskie czyli nasze interesy na serio świadczy zakończenie negocjacji z producentem śmigłowców Caracali z efektem negatywnym.
    "Dobra zmiana" - tylko dla kogo?
  • @Jarek Ruszkiewicz SL 23:17:48
    Odpowiem w punktach:

    1. Wyjaśnienie katastrofy smoleńskiej musi potrwać a nawet może się nie udać, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że główne dowody są niedostępne (wrak, czarne skrzynki (mogą już być dawno nagrane od nowa), miejsce katastrofy (gruntownie zmienione przez Rosjan) lub z których uzyskanie wiedzy potrwa (ciała ofiar katastrofy).

    2. Czytałem wywiad z jednym z ministrów prezydenta Andrzeja Dudy w którym odpowiadając na pytanie o aneks do raportu WSI powiedział, że nie odnaleziono go - i co mają zrobić?

    3. Zbiory zastrzeżone IPN - raczej nie można ujawnić wszystkiego, więc ocena musi potrwać. Jeśli będzie to w marcu lub nawet kilka miesięcy później to nic się nie stanie.

    4. Co do wyjaśniania afer - CBA działa intensywnie (np. w sprawie afery reprywatyzacyjnej w Warszawie, afery podkarpackiej, afery w Urzędzie Marszałkowskim w Lublinie czy byłego rektora Wojskowej Akademii Technicznej). Prokuratura dopiero zaczyna zajmować się tymi sprawami. Poza tym Zbigniew Ziobro ani jego zaufani ludzie, których jest niewielu nie zmuszą szeregowych prokuratorów do szybkiej pracy czy do stawiania zarzutów politykom, jeśli boją się, że ci politycy lub ich koledzy po odzyskaniu władzy zemszczą się na nich (myślę, że szansa na odzyskanie władzy jest niewielka, ale mogą się bać). Poza tym część prokuratorów jest skorumpowana.

    5. Za rządów PO-PSL nie było więcej niekompetentnych ludzi na stanowiskach? To chyba jakieś żarty. Tylko jeden przykład: PKP Cargo wyrzuciła w błoto 445 milionów PLN kupując spółkę czeskiego oligarchy? Może warto, aby sprawą zainteresowała się opinia publiczna? Przypomnijmy - pod koniec 2014 roku nadzorowane przez wychowanków Leszka Balcerowicza i kumpli Ryszarda Petru PKP Cargo postanowiło odkupić od Zdenka Bakaly (czeskiego oligarchy, dobrego przyjaciela Jana Kulczyka) spółkę AWT zajmującą się transportem kolejowym. Wyłożono na ten cel aż 445 mln zł. Pod względem biznesowym transakcja ta okazała się być jednak chybiona. AWT bardzo szybko stał się gigantycznym obciążeniem dla Grupy PKP Cargo. W pierwszym półroczu br. polski przewoźnik towarowy zaliczył z tego powodu stratę w wysokości -195 mln zł! Co ciekawe - transakcja nabycia od czeskiego oligarchy pakietu kontrolnego nad AWT od samego początku budziła kontrowersje. Analitycy Domu Maklerskiego PKO BP wyrażali obawy czy pomysł nabycia czeskiego przewoźnika jest aby na pewno zasadny: - "Przejęcie AWT uważamy za dość ryzykowny ruch. Główne ryzyka to trudny główny partner biznesowy, stara flota, trudny rynek ze spadającymi cenami i według naszych założeń niewielki wpływ na generowanie gotówki przez grupę". Efekt decyzji o zakupie od kumpla Kulczyka spółki AWT jest taki, że PKP Cargo po pierwszym półroczu tego roku zanotowało stratę w wysokości -195 mln zł, a kurs akcji na giełdzie w Warszawie poleciał w ciągu roku o 50 proc. w dół... I jeszcze politycy PO bezczelnie obwiniają Prawo i Sprawiedliwość za spadki na giełdzie, choć to częściowo właśnie ich wina jak w przypadku tej spółki.
    http://niewygodne.info.pl/artykul7/03333-Jak-sie-marnuje-445-mln-PLN.htm

    6. Wprowadzenie progu dochodowego w 500+ znacznie zwiększyłoby biurokrację i koszty w firmach i Państwie, a bogaci pobierający świadczenie to tylko kilka procent ogółu.

    7. Co do CETA nic jeszcze nie jest przesądzone.

    8. Nikt w PiS ani prezydent Andrzej Duda nie twierdzą, że obecność żołnierzy USA da nam 100% bezpieczeństwa, ale lepiej mieć ich obecność i liczyć, że Rosja będzie bać się ich zaatakować i zabić, bo wtedy trudno USA byłoby nie wypowiedzieć wojny Rosji. Natomiast celem PiS i prezydenta RP jest wzmacnianie armii i to się dzieje, dwie rzeczy podałem, a wielu zapewne nie znam.

    9. Nie wszyscy Ukraińcy to banderowcy - to rosyjska propaganda. Partia ich popierająca ma chyba tylko kilka procent poparcia.

    Na koniec - o tym, ze Prawo i Sprawiedliwość dba o polskie czyli nasze interesy na serio świadczy zakończenie negocjacji z producentem śmigłowców Caracali z efektem negatywnym.
    Odpowiedź na główne zarzuty wobec prezydenta Dudy i PiS
  • @Madar 23:03:59
    O tym powinniśmy sami decydować co sądzimy na podstawie faktów.

    Co do sporu o Trybunał Konstytucyjny: Prezydent Andrzej Duda nie złamał prawa nie zaprzysięgając osób wybranych na sędziów TK przez poprzedni Sejm, ponieważ nie ma wyznaczonego terminu na to, a miał wątpliwości czy zostali oni wybrani zgodnie z prawem (były zdaniem części prawników i jego samego błędy w procedurze ich wyboru). Po unieważnieniu swojego wyboru przez nowy Sejm RP (swojego oczywiście w sensie instytucji, a nie składu osobowego) i wyborze nowych osób na sędziów TK, co do prawidłowości wyboru których nie było wątpliwości prezydent właściwie nie miał innego wyjścia jak zaprzysiężenie osób wybranych na sędziów TK przez nowy Sejm RP. Co do tego czy Sejm RP miał prawo unieważnić wybór osób uprzednio wybranych na sędziów - nie ma tego zapisanego w prawie, ale nie ma też zapisanego prawa do uchylania ustaw uchwalonych przez ten i poprzednie Sejmy RP. Oczywiście gdyby te osoby wybrane na sędziów zostały zaprzysiężone, stały się sędziami i zaczęły 9 letnią kadencję to Sejm już nie mógłby unieważnić ich wyboru. Podsumowując zarzuty o łamanie prawa wobec prezydenta Andrzeja Dudy i Prawa i Sprawiedliwości są niesłuszne.

    Co do publikacji wyroków Trybunału Konstytucyjnego: Artykuły 8 (1.Konstytucja jest najwyższym prawem Rzeczypospolitej Polskiej. 2.Przepisy Konstytucji stosuje się bezpośrednio, chyba że Konstytucja stanowi inaczej.) i 197 (Organizację Trybunału Konstytucyjnego oraz tryb postępowania przed Trybunałem określa ustawa.) Konstytucji przesądzają, że TK musi stosować ustawę, nie czyniąc tego złamał prawo, rząd nie. A gdyby Rzepliński zachorował psychicznie i przysłał "wyrok" tylko z jego podpisem bez przeprowadzenia rozprawy? Rząd też musiałby opublikować? Zresztą i bez tego mógłby złamać prawo w taki sposób, skoro zapowiada w wywiadzie, że nie zastosuje ustawy, której zapisu TK nie podważył o obowiązku przedstawienia prezydentowi RP trzech kandydatów na prezesa TK - Rzepliński mówi, że dobra liczba kandydatów to dwóch. Premier RP nie może łamać artykułu 7 Konstytucji, który nakazuje każdemu organowi Państwa działanie zgodne z prawem - czyli nie może opublikować tzw. "wyroku" wiedząc, że został wydany z naruszeniem ustawy! Może robić tylko to co zgodne z prawem. Co do legalności wyboru sędziów Trybunał Konstytucyjny ocenił tylko, że ustawa o wyborze osób na 5 sędziów przez Sejm z większością PO-PSL była zgodna z Konstytucją w zakresie wyboru osób na 3 sędziów i niezgodna jeśli chodzi o wybór osób na 2 sędziów. Natomiast nie oceniał uchwał Sejmu RP zarówno powołujących te osoby jak i unieważniających ten wybór, zresztą nie miał takich kompetencji.

    Politycy Prawa i Sprawiedliwości też donosili o nieprawidłowościach, ale słusznie. Na przykład w wyborach samorządowych było prawie 20% głosów nieważnych (ponad 2 i pół miliona głosów w wyborach do Sejmików Wojewódzkich), a PSL uzyskał aż 23,88% głosów (choć w sondażach zarówno przed jak i po wyborach uzyskiwał znacznie mniejsze poparcie, a spot w telewizji nieprecyzyjnie nakazywał stawianie krzyżyka na każdej karcie, co wielu wyborców zapewne odebrało jako możliwość głosowania na każdej stronie książeczki, zaś członkowie komisji wyborczych często widząc głos na pierwszej stronie na PSL w pośpiechu nie sprawdzali dalszych stron książeczki), odmówiono ponownego przeliczenia głosów, a prezydent Bronisław Komorowski obraził wątpiących w uczciwość tych wyborów mówiąc, że są w odmętach szaleństwa.

    Słusznie również kwestionowano działania rządzących po katastrofie smoleńskiej - na przykład oficjalną zgodę rządu Donalda Tuska na pozostawienie wraku i czarnych skrzynek samolotu w Rosji do czasu zakończenia procesu co jak wiemy może trwać w nieskończoność (oczywiście bez takiej zgody Rosjanie też może by nie oddali tych dowodów, ale jej wyrażenie było działaniem na szkodę Polski).
    Manipulacje TVN i innych mediów
  • @Wrzodak Z. 09:12:18
    Nie zgadzam się co do oceny PiS, chcą dobra wspólnego dlatego właśnie są tak zwalczani przez różne układy i media. Co do błędów młodości to każdy jeśli nie złamał prawa może się poprawić i nie można takiej osoby skreślać.
    „Wiadomości” TVP ocenzurowały chamską wypowiedź prezesa TK!
  • @fan-wolności 05:13:46
    Podatek VAT może zostać zmniejszony, ale nie tak szybko, bo są inne ważne wyzwania.
    „Wiadomości” TVP ocenzurowały chamską wypowiedź prezesa TK!
  • @fan-wolności 05:02:53
    Blokuję na naszej-klasie tylko gdy ktoś obraża, a i tak wielu ludzi zarzuca mi, że robię to za późno.
    „Wiadomości” TVP ocenzurowały chamską wypowiedź prezesa TK!
  • Polecam w tej sprawie tekst lepszy od mojego:
    http://integrator.salon24.pl/636753,czy-w-iii-rp-szef-knf-moze-byc-kurierem
    Manipulacje „Gazety Wyborczej” w sprawie SKOK-ów

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031