Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
51 postów 16 komentarzy

Filip Stankiewicz

Filip Stankiewicz - Urodziłem się 1 maja 1978 roku. Mam wspaniałą żonę Annę i synka Szymka. Jestem absolwentem historii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Podyplomowego Studium Handlu Zagranicznego na Wydziale Ekonomii UG. Pracuję w Orange Polska S.A.

Manipulacje TVN i innych mediów

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Manipulacje TVN: 1 Według TVN słowa o „najgorszym sorcie” dotyczyły całej opozycji, a dotyczyły jedynie niesłusznie donoszących na Polskę zagranicę.

 

2 Według TVN premier Szydło w USA nie spotkała się z żadnym światowym przywódcą - a spotkała się z sekretarzem generalnym ONZ.


3 Według TVN na spotkaniu u marszałka Sejmu z opozycji był tylko lider PSL. Tymczasem był jeszcze przedstawiciel partii KORWIN.


4 Według TVN Jarosław Kaczyński powiedział „prawdziwi Polacy dojdą do władzy”. Tymczasem powiedział „wolni Polacy”. http://wiadomosci.wp.pl/kat,1347,title,PiS-Kaczynski-nie-mowil-o-prawdziwych-Polakach,wid,12751307,wiadomosc.html

 

5 TVN zasugerował, że Zbigniew Ziobro podważył działania policji w sprawie sprawców dokonania napisów na grobowcu Bieruta. Tymczasem uznał zatrzymanie i ich ukaranie za dobre. Uznał tylko, że zbędny jest areszt na 48 godzin.

 

6 Fakty TVN powołując się na agencję Bloomberg podały jako fakt, że rok prezydentury Andrzeja Dudy kosztował Polskę 50 mld dolarów, bo tyle z giełdy wycofali inwestorzy. Tymczasem prezydent i w ogóle rządzący mieli niewielki wpływ na decyzje inwestorów. Powołanie się na jakieś źródło nie zwalnia dziennikarzy z oceny czy dana opinia jest obiektywna, powinni również umożliwić odniesienie się do tej krytycznej opinii prezydentowi lub przedstawicielom Kancelarii Prezydenta. http://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/bilans-pierwszego-roku-prezydentury-andrzeja-dudy,666249.html

 

7 Szef MON powiedział, że aerokluby wesprą powstające wojska obrony terytorialnej. W 1939 samoloty bez uzbrojenia prowadziły rozpoznanie - nie muszą podlatywać blisko wroga. Fakty TVN stwierdziły, że chodzi też o balony, to wymysł: https://pl.wikipedia.org/wiki/PWS-26

http://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/szef-mon-ma-nowe-zadanie-dla-aeroklubow,670384.html

 

8 Fakty TVN podały, że rzecznik MON dostał medal „za odwagę bez walki” - czyli według ich to medal dla żołnierzy. Tymczasem medal ten otrzymało mnóstwo cywilów w tym dziennikarzy i dziennikarze TVN musieli o tym wiedzieć, nie wyjaśnili tego w kolejnych dniach.

 

9 TVN24 zobrazowała debatę o Polsce w europarlamencie zdjęciem na którym sala posiedzeń była pełna europosłów. Tymczasem naprawdę sala posiedzeń świeciła pustkami (było poniżej 70 europosłów).

http://niezalezna.pl/86023-tvn24-sobie-rzeczywistosc-sobie-internauci-wysmiali-stacje

 

10 Według TVN i Polsatu obowiązujące w Polsce prawo dopuszcza aborcję (czyli jak wynika z definicji medycznej zamordowanie dziecka) gdy „płód” jest upośledzony, chory - tymczasem prawo mówi tylko o podejrzeniu („badania prenatalne lub inne przesłanki medyczne wskazują na duże prawdopodobieństwo”) i są dzieci, które miały być chore, a rodzą się zdrowe. Nie podają tego jak sądzę celowo, aby ludzie popierali ten proceder. https://pl.wikipedia.org/wiki/Aborcja_w_Polsce

 

Więcej manipulacji TVN pod tym linkiem:

http://www.citizengo.org/pl/37148-petycja-o-odebranie-koncesji-stacji-telewizyjnej-tvn-i-tvn24-zwracam-sie-do-krrit-o-odebranie

 

Manipulacja „Newsweeka”:Krzysztof Światek o kuriozalnej relacji portalu tygodnika Lisa z gali 35-lecia "TS": Omamy Newsweek.pl. Relacja z gali 35-lecia „Tygodnika Solidarność”, zamieszczona na portalu newsweek.pl, stała się nieudolną karykaturą uroczystości – z nieprawdziwą tezą i informacjami. Autor tekstu ujrzał na gali Jarosława Kaczyńskiego, którego… w Teatrze Polskim nie było. „Tygodnik Solidarność. Jak PiS zakłamuje historię legendarnej gazety” – taki tytuł nosi relacja. A dalej teza, że „tak naprawdę była to rocznica przejęcia tego pisma przez Jarosława Kaczyńskiego w 1989 r.”. Tu się zatrzymajmy. Powyższą bzdurę mógł napisać tylko ktoś, kto nie wziął udziału w gali, ani nie obejrzał relacji w TVP1. A nawet nie przejrzał zdjęć z uroczystości, dostępnych choćby w serwisie PAP. Zobaczyłby wtedy wielki portret Tadeusza Mazowieckiego na ekranie z dopiskiem w jakich latach był redaktorem naczelnym „TS”. Podczas uroczystości uhonorowaliśmy bowiem wszystkich redaktorów naczelnych w historii pisma. O śp. Tadeuszu Mazowieckim, prowadząca galę dziennikarka Anna Popek, powiedziała: „Tadeusz Mazowiecki w najtrudniejszym, bo jeszcze komunistycznym okresie, zbudował zespół i wyznaczył linię pisma. Musiał też walczyć o papier – wtedy przydziałowy, oraz z cenzurą o przestrzeń dla wolnego słowa. Prowadził pismo od kwietnia 1981 r do stanu wojennego i ponownie – po roku 1989 roku, aż do momentu powołania go na stanowisko premiera”.

http://www.tysol.pl/a1175-Omamy-newsweek-pl

 

Manipulacji „Gazety Wyborczej” nie będzie z braku czasu ;)

 

Filip Stankiewicz

KOMENTARZE

  • Takie same manipulacje
    jak kiedyś z grubą kreską Mazowieckiego. A przy okazji co to znaczy nieslusznie donoszacy za granicę? kto decyduje kiedy donos jest a kiedy nie jest sluszny?
  • @Madar 23:03:59
    O tym powinniśmy sami decydować co sądzimy na podstawie faktów.

    Co do sporu o Trybunał Konstytucyjny: Prezydent Andrzej Duda nie złamał prawa nie zaprzysięgając osób wybranych na sędziów TK przez poprzedni Sejm, ponieważ nie ma wyznaczonego terminu na to, a miał wątpliwości czy zostali oni wybrani zgodnie z prawem (były zdaniem części prawników i jego samego błędy w procedurze ich wyboru). Po unieważnieniu swojego wyboru przez nowy Sejm RP (swojego oczywiście w sensie instytucji, a nie składu osobowego) i wyborze nowych osób na sędziów TK, co do prawidłowości wyboru których nie było wątpliwości prezydent właściwie nie miał innego wyjścia jak zaprzysiężenie osób wybranych na sędziów TK przez nowy Sejm RP. Co do tego czy Sejm RP miał prawo unieważnić wybór osób uprzednio wybranych na sędziów - nie ma tego zapisanego w prawie, ale nie ma też zapisanego prawa do uchylania ustaw uchwalonych przez ten i poprzednie Sejmy RP. Oczywiście gdyby te osoby wybrane na sędziów zostały zaprzysiężone, stały się sędziami i zaczęły 9 letnią kadencję to Sejm już nie mógłby unieważnić ich wyboru. Podsumowując zarzuty o łamanie prawa wobec prezydenta Andrzeja Dudy i Prawa i Sprawiedliwości są niesłuszne.

    Co do publikacji wyroków Trybunału Konstytucyjnego: Artykuły 8 (1.Konstytucja jest najwyższym prawem Rzeczypospolitej Polskiej. 2.Przepisy Konstytucji stosuje się bezpośrednio, chyba że Konstytucja stanowi inaczej.) i 197 (Organizację Trybunału Konstytucyjnego oraz tryb postępowania przed Trybunałem określa ustawa.) Konstytucji przesądzają, że TK musi stosować ustawę, nie czyniąc tego złamał prawo, rząd nie. A gdyby Rzepliński zachorował psychicznie i przysłał "wyrok" tylko z jego podpisem bez przeprowadzenia rozprawy? Rząd też musiałby opublikować? Zresztą i bez tego mógłby złamać prawo w taki sposób, skoro zapowiada w wywiadzie, że nie zastosuje ustawy, której zapisu TK nie podważył o obowiązku przedstawienia prezydentowi RP trzech kandydatów na prezesa TK - Rzepliński mówi, że dobra liczba kandydatów to dwóch. Premier RP nie może łamać artykułu 7 Konstytucji, który nakazuje każdemu organowi Państwa działanie zgodne z prawem - czyli nie może opublikować tzw. "wyroku" wiedząc, że został wydany z naruszeniem ustawy! Może robić tylko to co zgodne z prawem. Co do legalności wyboru sędziów Trybunał Konstytucyjny ocenił tylko, że ustawa o wyborze osób na 5 sędziów przez Sejm z większością PO-PSL była zgodna z Konstytucją w zakresie wyboru osób na 3 sędziów i niezgodna jeśli chodzi o wybór osób na 2 sędziów. Natomiast nie oceniał uchwał Sejmu RP zarówno powołujących te osoby jak i unieważniających ten wybór, zresztą nie miał takich kompetencji.

    Politycy Prawa i Sprawiedliwości też donosili o nieprawidłowościach, ale słusznie. Na przykład w wyborach samorządowych było prawie 20% głosów nieważnych (ponad 2 i pół miliona głosów w wyborach do Sejmików Wojewódzkich), a PSL uzyskał aż 23,88% głosów (choć w sondażach zarówno przed jak i po wyborach uzyskiwał znacznie mniejsze poparcie, a spot w telewizji nieprecyzyjnie nakazywał stawianie krzyżyka na każdej karcie, co wielu wyborców zapewne odebrało jako możliwość głosowania na każdej stronie książeczki, zaś członkowie komisji wyborczych często widząc głos na pierwszej stronie na PSL w pośpiechu nie sprawdzali dalszych stron książeczki), odmówiono ponownego przeliczenia głosów, a prezydent Bronisław Komorowski obraził wątpiących w uczciwość tych wyborów mówiąc, że są w odmętach szaleństwa.

    Słusznie również kwestionowano działania rządzących po katastrofie smoleńskiej - na przykład oficjalną zgodę rządu Donalda Tuska na pozostawienie wraku i czarnych skrzynek samolotu w Rosji do czasu zakończenia procesu co jak wiemy może trwać w nieskończoność (oczywiście bez takiej zgody Rosjanie też może by nie oddali tych dowodów, ale jej wyrażenie było działaniem na szkodę Polski).

OSTATNIE POSTY

więcej

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031